بلاگ

5 راه برای ایجاد اعتماد در تبلیغات بنری اینترنتی

اینکه تنها یک بنر تبلیغاتی داشته باشید و از آن در فضای مجازی استفاده نمایی کافی نیست، شما باید توسط ینر اینترنتی خود بتوانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید تا بتوانید کسب و کار خود را رونق بخشید… در زیر 5 نکته برای استفاده در بنرهای تبلیغاتی اینترنتی آورده شده است تا توسط آنها کاربر به بنر تبلیغاتی شما اعتماد کند:

1) ساخت و برقراری ارتباط عاطفی:

این روش یکی از ساده ترین راه ها برای  بدست آوردن اعتماد است و البته در عین حال یکی از سخت ترین راه ها. این نیاز تنها با صداقت و اصالت نسبت به مخاطبان ایجاد میشود.
پس شما چطور میتوانید این کار را انجام دهید؟ شما باید همدلی و دلسوزی خود با مخاطبان را به آنها نشان دهید، اینکه بدانید چطور باید آنها را خوشحال کنید، چه چیزی آنها را غمگین میکند و چطور باید از آنها مراقبت کنید. کاربران و مخاطبان شما (دیر یا زود) پاداش این دلسوزی شما را میدهند.
شروع به پرسیدن سوال های ساده کنید:
مشتریان شما چه کسانی هستند؟
آنها در چه رابطه ای نیاز به مراقبت دارند؟
آنها چه چیزهایی را دوست دارند؟
آنها از چه چیزهایی متنفر هستند؟
و بزرگترین مشکلات آنها چیست؟

این اطلاعات را جمع آوری کنید و به مشتریانتان بگویید که چطور میتوانید آنها را کمک کنید…
به یاد داشته باشید که مشتریان و مخاطبان شما تفاوت بین صداقت و دلسوزی واقعی و دروغین را متوجه میشوند…

علاوه بر این شما میتوانید در بنر تبلیغاتی خود از طنز نیز استفاده کنید، چرا که طنز باعث ماندگاری بیشتر شما در ذهن مخاطب و جلب توجه بیشتر میشود.

2) اثبات شدن توسط اجتماع:

یک رستوران دارای صف طولانی نشان دهنده خوب بودن آن رستوران است و زمانی که شما برای خرید یک لپ تاپ به سایتی مراجعه میکنید و با تعداد زیادی کامنت و نظر مواجه میشوید هم نشان دهنده مورد توجه بودن آن مدل میباشد. اگر مردم میگویند سرویسی یا وسیله ای خوب است، قطعا آن چیز خوب است و توسط اجتماع و عموم مردم پذیرفته شده است. در زیر تعدادی از این موارد اجتماعی که باعث میشود مردم به کسب و کار شما اعتماد کنند آورده شده است:

کارشناسان و نظرات آنها:
زمانی که یک کارشناس در مورد موضوعی نظر میدهد و آن را توصیه میکند، مردم به آن اعتماد میکنند و حرف او را میپذیرند.
راه های مختلفی برای به کار بردن این ویژگی وجود دارد، مثلا استفاده از قطعه ای از بررسی یک کارشناس در مورد موضوع مورد نظر شما، استفاده از عکس کارشناس، استفاده از آرم و لوگوی موسسه مورد اعتماد شما، نمایش مجوزهای صنعتی و جوایزی که در زمینه کسب و کار بدست آورده اید…
همچنین شما میتوانید برای امنیت و حفظ حریم افراد و جلب نظر مثبت آنها نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنید تا کاربران راحتتر به شما اعتماد کنند.

تایید شدن توسط افراد مشهور:
شما به دنبال جلب اعتماد مردم هستید، اینکه یک فرد مشهور از محصولات و خدمات شما استفاده کند و از آن راضی باشد و شما را تحسین کند باعث جلب اعتماد مخاطبان و مشتریانتان میشود.
اگر شما اجازه و کپی رایت استفاده از عکس افراد مشهور رادارید این کار را انجام دهید، البته این کار را معمولا شرکت ها و برندهای بزرگ انجام میدهند و برندهای کوچک باید سعی و تلاش بیشتری در این زمینه بکنند.

رتبه بندی کاربران و نظرات آنها:
بیشتر کاربران قبل از خرید هر محصول نظرات و کامنت های کاربران دیگر را در مورد آن میخوانند. اما چگونه باید نظرات کاربران را در یک بنر تبلیغاتی کوچک به نمایش گذاشت؟
همین که شما بخش کوچکی از نظرات کاربران را به نمایش بگذارید کافی است، اما میتوانید از ستاره های نظردهی نیز در بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید، مثلا با این نوشته: 4 از 5 توصیه شده توسط کاربران ما.

تایید شدن توسط گروه های بزرگ:
“تعداد زیاد افرادی که از یک محصول استفاده کرده اند، نشان دهنده بهتر بودن آن است”
آمار بازدیدکنندگان و مشتریانتان را ارائه دهید، مثلا “بیش از 1000 مشترک اینترنتی از خدمات ما استفاده میکنند”

3) طراحی خوب:

اگر میخواهید یک حس خوب ایجاد کنید:
سادگی را حفظ کنید، با اطلاعات زیاد و اضافی بنر تبلیغاتی را شلوغ نکنید… لزومی ندارد شماره تلفن، آدرس کسب و کار و شرح مفصلی از آنچه انجام داده اید را در بنر تبلیغاتی خود قرار دهید.
طراحی ساده را حفظ کنید و از رنگهای سالید و یا با گرادینت های ظریف استفاده کنید. رنگهای تند و زیاد، عکسهای با کیفیت پایین باعث میشود بنر تبلیغاتی شما کاملا غیر حرفه ای به نظر برسد و همین امر باعث تضعیف محصول و برند شما میشود. از فونت های ساده که آسان خوانده میشوند استفاده کنید.

4)  برندینگ:

این مورد بسیار ساده و آسان است، اما هنوز هم کسب و کارهایی وجود دارد که هیچ نام و علامت تجاری ای را در بنر تبلیغاتی خود استفاده نمیکنند.
استفاده از لوگو و نام تجاری، آدرس وبسایت و رنگی که شبیه به رنگ وبسایتتان باشد.
اگر شما یک آرم طراحی شده ندارید اصلا ایرادی ندارد، البته لازم نیست که شما بخاطر آن دست به استخدام یک طراح گران قیمت کنید تا برایتان آرم طراحی کند. حتی در سایت های وردپرس هم تعداد زیادی پیشنهاد برای لوگو و آرم وجود دارد که قطعا از بین آنها میتوانید یک مورد خوب را انتخاب نمایید.

5) استفاده از زبانی که مخاطبانتان آن را میفهمند:

مردم از آنچه که درک نمیکنند میترسند و از آن دوری میکنند، بهتر است بجای استفاده از کلمات تخصصی به زبانی عمومی که برای همه قابل فهم و درک باشد استفاده کنید. سعی کنید تا آنجا که ممکن است از کلمات ساده و عمومی استفاده نمایید تا کاربران شما در یک نظر بتوانند محتوایی که در بنر تبلیغاتی خود به آنها ارائه داده اید را دریافت نمایند…

سعی کنید هر آنچه که در بالا ذکر شد را استفاده کنید، اما نه بیش از اندازه و نه کمتر، بلکه در یک حالت تعادل تا بتوانید نتیجه مثبت و خوبی از آن دریافت نمایید…

سفارش   تعرفه   نمونه کارها

نوشته شده در: دسته‌بندی نشده

ارسال دیدگاه (0) ↓